2010.11.12.
20:28

Írta: szuperapu

Jobbra át

Jómagam is többször szóvá tettem már hogy mennyire zavar, hogy honfitársaim a gyalogos közlekedés során rendszerint figyelmen kívül hagyják a jobbra tartás általános érvényű szabályát. Ezért módfelett örültem, hogy a budapesti metrók mozgólépcsőin uralkodó áldatlan helyzeten morgolódók nagy tömegben csatlakoztak a Facebookon az ez okból létrehozott csoporthoz. Nemcsak azért mert így érezhettem, hogy a problémámmal nem vagyok egyedül, hanem azért is, mert reméltem végre talán valami elmozdulás lesz az ügyben. Lehetőleg szó szerint. De sokáig értelemszerűen nem történt semmi látványos, az élménymegosztáson és a vicces ötletelésen kívül. Míg a napokban meg nem jelentek szórólap osztogató aktivisták, hogy nyomtatott formában hívják fel a célközönség figyelmét arra, hogy a világ rajtunk kívül eső részén mi a szokás, mi a hatékony.
Persze a brosúrához semmi köze a BKV-nek. Nemhogy nem támogatták, de láthatóan a terjesztést is kiszorították a saját territóriumukról.

4 komment

Címkék: utazás emberek

A bejegyzés trackback címe:

https://szuperapu.blog.hu/api/trackback/id/tr205560164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pályinkás 2010.11.12. 22:23:42

mostanában a metrón jobb a helyzet, én egy ideje figyelem a dolgot, mindig van 1-2 problémás alak, de alapvetően látok elmozdulást ezen a fronton. pár éve hallottam én is a mondatot, amit amúgy bele kellene verni ált. isk.-ban a gyerekek fejébe: balról előzz, jobbra térj! így nem lennének olyan szituk, hogy elkezdenek csárdásozni az egymással szembemenő emberek, amikor ki akarnak térni.

51043 2010.11.13. 10:16:13

én is örültem neki, tagja is vagyok a Facebook-csoportnak már régóta, bár nem követtem a szervezést, ezért azt sem tudtam, hogy milyen viszonyban volt (van?mintha tegnap is láttam volna szórólaposokat és mintha már benn a metróban lettek volna, a mozgólépcső előtt) a BKV-val. szerintem is javult valamicskét a helyzet, bár még messze vagyunk az ideálistól, nagyon messze. de nekem úgy tűnik egyébként, hogy a baloldalon rendszeresen kialakuló dugók is egy-két ember miatt vannak, a baloldalon állók nagy része olyan, aki haladna előre, csak nem mer szólni annak a néhánynak, aki lustaságból, tudatlanságból, kényelmességből balra áll.

88369 2010.11.15. 18:39:20

Én asszem nem vagyok tagja ennek a csoportnak (de még lehetek), az ötlet viszont remek, én is így közlekedek, és erre nevelem a gyerekeket, hogy mindig jobbra. Azt is mondom, persze, hogy nem kell tülekedni, úgyhogy csinálhatnál olyat is, hogy ne tapossunk egymásra (akkor se, ha pl sorban állunk). Vagy már az is van esetleg?

17452 2010.11.16. 08:28:49

:szívből csatlakoz: :)
süti beállítások módosítása