2009.11.04.
06:57

Írta: szuperapu

Influenza

Idén úgy döntöttem, hogy beoltatom magam az influenzák ellen. Ami részemről még elhatározás szintjén is felér egy kisebbfajta hőstettel, tekintve hogy nem vagyok nagy barátja a fecskendővel hadonászó fehérköpenyes közalkalmazottaknak. De most annyi helyről és annyi módon lettem megijesztve, hogy a kiscsalád érdekeit (na meg a nemzetgazdaságét) a fóbiáim elé toltam, és… És megtorpantam. Az egy dolog, hogy a bürokratikus keretek miatt kétszer kell orvoshoz menni és háromszor sorban állni, de ráadásul nem is lehet kapni a gyógyszertárban a sokak által kritizált és szidott vakcinát. Sőt még a gyerekek oltásáért is több kört kellett futnunk. Hát, ha könnyen menne nem is lenne érdekes...

Update: mindennemű összeesküvés-elméletről szóló észosztást és a józan észnek ellentmondó kommentet könyörtelenül kimoderálok.

23 komment

Címkék: betegség oltás

A bejegyzés trackback címe:

https://szuperapu.blog.hu/api/trackback/id/tr915559977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tappancs 2009.11.04. 08:02:35

mielőtt beadatod, csak kicsit olvass ebbe bele: http://giulio.freeblog.hu/

37041 2009.11.04. 08:45:22

Hát tappancs, én is ismerek olyan orvost aki találta a diplomáját... ;) Ez is csak egy önérzetes hülye! :DD

Daniella 2009.11.04. 19:39:08

Én még kitartok, bár a férjem már elkezdte szervezni, hogy a novartis termékét megszerezze...

37041 2009.11.04. 20:03:30

Tavaly még jó volt a Fluval, meg az törzskönyvezett eljárás, most hogy lecserélték a vírustörzset már szaladunk más után? Hogy van ez? :P

Daniella 2009.11.04. 20:22:57

mi sosem használtuk a szezonális oltást, így azzal nincs tapasztalatom. a magyar vakcina nagyon szenyezett, tartosítás miatt tele van higannyal, és valójában nem is H1N1 van benne, hanem egy ahhoz nagyon hasonló törzs, így ezt most biztos kihagyjuk. ha beoltatjuk magunkat, akkor vagy a szezonálissal fogjuk, vagy pedig egy who által is jóváhagyott h1n1-es vakcinával...

Daniella 2009.11.04. 20:31:26

a higanyt visszvonom, az majd minden baj nélkül kiürül... ps.: utálom, hogy minden megjegyzésemhez elő kell kaparnom a számológépet...

37041 2009.11.04. 22:34:40

Nos Daniella, tisztázzunk pár apró félreértést: "tele van higannyal," Igazából egy thiomersal nevű szerves higanyvegyülettel ami kiürül a szervezetből (ellentétben a fém higannyal) és ami szinte az összes forgalmazott vakcinában tartósítószerként funkcionál. "nem is H1N1 van benne, hanem egy ahhoz nagyon hasonló törzs" Ez így teljességgel hülyeség. A magyar vakcina elölt teljes (H1N1) vírust tartalmaz, míg a férjed által preferált oltóanyag hasított vírust. Mindkettőnek van előnye és hátránya, de pl. a szezonális is ilyet tartalmaz és azzal nem volt gond sose... "vagy pedig egy who által is jóváhagyott ... vakcinával" A magyar vakcinát a WHO kipróbálta és jóváhagyta.

Daniella 2009.11.04. 22:52:44

én úgy láttam, hogy nem h1n1 van benne, de ezen nem fogunk összeveszni... nálunk az egyik gyerek krónikus beteg, így merült fel az oltás... még nem döntöttünk... jó éjt! és jól értettem félsz a tűtől???

37041 2009.11.05. 09:01:51

Logikusan végiggondoltad a dolgot? Chip? Esetleg? :P Nem félek a tűtől, hanem elájulok. Rengeteg injekciót kaptam életemben, sokáig semmi gond nem volt aztán amikor a térdem kezelték, akkor valahogy megváltozott a hozzáállásom.

Daniella 2009.11.05. 10:18:41

gunyolodhatsz, de képzeld igen! sőt már addig jutottam az oknyomozó feltárásomban, hogy jövő hétre a WHO nem-hivatalos állásfoglalása is a birtokomban lesz! (egyébként a chip és hasonlókban nem hiszek...) egyébként azt mondják a szakemberek, hogy akit megnyugtat oltassa magát. (mondjuk annyi mindenre nincs oltás, hogy engem meg tudjanak nyugtatni...)

37041 2009.11.05. 10:47:19

Nem akartalak kigúnyolni, de hogy a fenébe lehetne forgalomba hozni egy vakcinát amiben nem az a vírustörzs van ami ellen adják? És miért? Amikor hozzáférhető a vírus, és egyébként is harmincan ellenőrzik a piaci résztvevőktől kezdve a különböző hazai és nemzetközi ellenőrző szervezeteken át.

Daniella 2009.11.05. 11:50:44

nem tudom...

Katinka 2009.11.05. 13:41:17

Halleluja! Végre valaki! Eddig csak azt hittem csak én gondolkodom így az országban. Köszönöm SzuperApu, már nem érzem magányosnak magam :) Ekkora összeesküvés elméletet már régen hallottam, mint ez a mostani H1N1. Mi oltatunk.

67331 2009.11.05. 14:09:34

Én sem oltatom magam, egész egyszerűen azért, mert nem szeretem az oltásokat, nem járok igazából közösségbe(még BKV-val se nagyon), ha meg elkapom, az egész életemre védettséget ad, és nem csak egy évre. De amennyi baromságot itt összehordanak ezzel a szerencsétlen oltással kapcsolatban..Néha az érzem, hogy az a hozzáállás, hogy ami magyar, csak szar lehet. Úgy tudom, a magyar az egyik legtisztább oltóanyag a világon, és hogy az oltóanyaggal kapcsolatos halálozások magyar oltóanyagtól még nem történt (ellentétben a külföldivel), arról nem is beszélve, hogy 20 milliárd forintot takarít meg az ország avval, hogy időben gyártott saját vakcinája van... Ma még azt is hallottam, hogy pártállástól függően oltatják magukat az emberek, vagy sem...

37041 2009.11.05. 14:32:19

Az oltástól is egész életre védettséget kapsz ezzel a vírussal szemben. Az évenkénti oltás azért van mert ezek a szemét influenza vírusok mutálódnak mint a szél! (És igen a jobboldali érzelmű emberek valahogy jobban ódzkodnak az oltástól... :DD)

67331 2009.11.05. 14:42:41

Mondjuk én teljesen érzelmi okokból nem akarom..De az anyósjelöltem akármikor beolt, ha gondolom...

86215 2009.11.05. 15:49:59

én már csak azért nem oltatom be magamat, amiért egy éve megyek tüdőszűrésre is, pedig az kötelező....

menjmar 2009.11.05. 16:45:51

...nekem a nőbányász konkrétan megtiltotta...hogy mint közel 8hós babapocakkal beoltsam magam...a 3 évesnél is kihagyom, sajna a sima oltóanyagra is veszettül reagál, nem merek kockázni meg kockáztatni :P nekem mindegy milyen oldal, háton sem tudok már aludni :D (ömm, ezen a spamszűrős számolóson én úúúgy fent tudok akadni :P nem lehetne mondjuk hogy sárga+kék és akkor oda kell íni, hogy ződ? :D vagyvalami? mészámok?? grafikusoknak színek, vagy formák...minimummmánalécci :D :P)

37041 2009.11.05. 17:56:38

Mindenkinek magának kell mérlegelni. Nálunk a nagy fogékony a légúti megbetegedésekre, a kicsi meg nagyon könnyen belázasodik (40 fok körül), úgyhogy mi biztonsági játékot játszva beoltatjuk őket. Az asszony megkapta már mindkettőt egyszerre, él és virul, úgyhogy lehet hogy én is legyűröm a fóbiámat és a lustaságomat... OFF: Miden matematika, a festészet meg a grafika főleg! :P

menjmar 2009.11.05. 19:54:36

OFF: nemmmis :D matek, de nem számok, hanem arányok...vagynemjólemlékszem? nekem kiújult a diszkalkuliám a hormonváltozásokra, azért sírok :D

rosal 2009.11.05. 22:47:31

oltás krónikus ostobaságokra, az kéne ide, elöl a miniszterekkel. Amúgy H1N1 ellenit kapok.

37041 2009.11.06. 13:18:35

Motivációs ajándék gyerekeknek az oltás mellé: http://href.hu/x/aipf

10155 2009.11.18. 13:18:36

answer to tappancs: mielőtt nem adatod be, egy kicsit olvass bele ebbe, egyrészt meg cáfol okos emberek körében is elterjedt hülyeségeket, másrészt meg mert alaposan összeszedik a tényeket: http://criticalbiomass.freeblog.hu/archives/2009/11/07/Influenza-para_-_8/
süti beállítások módosítása