2009.03.12.
21:50

Írta: szuperapu

Adaptáció

Könyvet filmre adaptálni nem egy egyszerű feladat, de egy-egy sikerkönyv népszerűségétől megrészegülve sokan vágtak már bele szerte a világban ebbe az erőt próbáló feladatba, és legtöbbször sikertelenül. Talán Terry Gilliam rendezte Félelem és reszketés Las Vegas-ban az egyetlen és üdítő kivétel (no meg a Sin City, de az többszörösen speciális eset).
Niel Gailman könyve, mint azt lentebb említettem szinte felkérezkedik a gyöngyvászonra, és a rendező személye is reménykedésre adott okot, mondhatni én jobbat szinte el sem tudtam volna képzelni a feladatra, mint Henry Selik - esetleg Tim Burton-t. De sajnos mégsem voltam teljesen elégedett, amikor a sötét körútra kibotorkáltam a Corvin moziból a Coraline vetítése után. Sajnos a forgalmazás mindenható istenei behatárolták a mozgásterét ennek az egyébként látványos stop-motion remekműnek. A könyv is elég Hollywood-szagú, a film meg értelemszerűen maga az álomgyári álom. Minden kontrasztos, egyszerű, hiperaktív és bájos. Én maradtam volna a Dave McKean illusztrációi által kijelölt úton, persze úgy egy szögletes és monokróm, és valószínűleg 18-as karikát viselő filmet kaptunk volna.
A látvány persze fergeteges és mondanom sem kell a 3D nekem nagyon bejött, és ha nem ismerném a könyvet, akkor nem is kukacoskodnék ennyit. De például nem értem mi szükség volt dramaturgiailag a plusz szereplőkre, és a végjátékban a pók motívumra. Viszont jó ötlet volt a tükörvilág babásítása, az hogy a gombszemek mindenhova, illetve mindenkire felkerültek nem csak az emberekre. Szóval sikerült a könyvből egy bábfilmet csinálni. Gyerekeknek.
Én inkább egy rajzfilm-horrort csináltam volna belőle...

 

8 komment

Címkék: film

A bejegyzés trackback címe:

https://szuperapu.blog.hu/api/trackback/id/tr985559801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

51043 2009.03.13. 08:38:24

épp tegnap gondolkoztam róla, hogy felveszem a tosee-listára, de ezek szerint inkább a könyvet fogom elolvasni... bár azért a filmet is meg fogom nézni előbb-utóbb.

37041 2009.03.13. 09:32:17

Mindkettő nagyon jó, és van némi közük egymáshoz. Érdemes mindkettővel megismerkedni! A 3D meg megéri a pluszkiadást, olyan mintha egy ablakon át néznél egy bábelőadást...

73467 2009.03.13. 10:55:36

Na igen, nem véletlen, h a Félelem és reszketés a kedvenc könyveim és kedvenc filmjeim listáján is megtalálható :) Ezt a Coraline-t meg jól megnézzük magunknak, aztán visszatérek ;)

37041 2009.03.13. 11:49:34

Hát igen, a könyv is állat, de aki nem próbálta ki az összes leírt cuccot (vagyunk egy páran) annak a vizualizációban jó segítség Terry Gilliam, és persze Jhonny Depp.

73467 2009.03.13. 14:33:10

Hát, az adrenokróm ( http://www.youtube.com/watch?v=CJxz-Bf5oF8&feature=related ) kipróbálása elég nagy kiváltság lehet, szóval többen vagyunk, mint gondolnád ;))))

37041 2009.03.13. 20:54:20

A legjobb jelenet...!!!

73467 2009.03.16. 13:52:56

No, jelentem, megnéztük hétvégén a filmet. Mivel a könyvet nem olvastam, ezért az összehasonlítástól tartózkodnék... Tényleg nagyon jót tett a filmnek, h volt mélysége, én azonban többször kihasználtam volna a technika lehetőségeit. Aranyos kis munka, kár, h a 6-8 éves gyerekek nem érzik a dramaturgiai csúcspontokat, ezért mindig a legrosszabbkor közlik, h álmosak, vagy eresztenek el egy pukit éppen...

37041 2009.03.16. 14:02:25

Hát én sem vinném a csajokat... ;)
süti beállítások módosítása