2009.02.15.
12:20

Írta: szuperapu

Spenótos lasagne

Nehéz eltalálni a lányaim épp aktuális ízlését, de amiben paradicsom és tészta van azzal nem lehet nagyot bukni. És én időnként biztonsági játékot játszva, a Garfieldtól kapott vezérfonal mentén lasagnet szervírozok nekik. Legutóbb spenóttal.
A tésztát frissen gyúrom persze, és amíg szikkad kicsit addig a darált húst (pulykacomb) paradicsommal, bazsalikommal, fokhagymával, sóval, borssal kis cukorral összerottyantom, a spenótot vajon megfonnyasztom fokhagymával és szerecsendióval, sóval, borssal, citromlével ízesítem, miközben lereszelem a sajtot és előveszem a tejfölt a hűtőből.
Aztán pihenő, és lecsatolom a pótkarokat...
Tűzálló tálban rétegzem az összetevőket, ügyelve az esztétikumra (és nemzeti színek helyes elosztására), a tésztalapok közé hol a húsos keverék, hol a spenót kerül, valamint közbeszúrva tejfölös-sajtos rétegek. Aztán sajttal a tetején előmelegített sütőben megadjuk az elegynek a végső lökést a tökéletessé válás útján.
Bikavért szoktam inni az elkészítés fáradalmaira, de a cucc mellé is megteszi. Már a nagykorúaknak...

3 komment

Címkék: spenót tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://szuperapu.blog.hu/api/trackback/id/tr505559774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyizi 2009.02.15. 12:30:23

:) Ha jól végiggondolom, van több egyes számú kaja nálunk (képtelen vagyok egyet kinevezni annak :) ), és a lasagne is az. A rétegzendő cuccokat mindig friss husiból, zöldségekből, fűszerekből gyártom, de a tésztát eddig még nem én gyúrtam, készen vásároltat tettem bele. Megjegyzem, hogy más tésztás dolgokhoz (grenadírmars, nudli, mácsik) saját gyurmázóst csinálok, ha csak nem szorít az idő, és energiahiány. Szóval mindebből csak azt akartam kihozni, hogy kérlek mondd el, hogy a tésztát a lasagne-hoz hogyan készíted? Gyúrsz egy liszt-tojás-só-semmimásból álló tésztát, és miután kinyújtottad, hogyan folytatod? Ki kell szárítani, vagy főzni a darabokat, mielőtt rétegezed? (A tejföl helyett én besamelt készítek, de a többi dolog kb. hasonló a Tiedhez. :) )

37041 2009.02.15. 14:12:38

nyizi! Igen, sima tojásos tészta. Vékonyra nyújtom és hagyom szikkadni, nem szárítom, de nyersen sem jó mert nagyon megszívja magát. Tenyérnyi téglalapokat vágok belőle, és azonmód rakom a rétegekre. Szóval nem szárítom, nem főzöm, kicsit pihentetem ;).

nyizi 2009.02.15. 15:04:13

:) köszi!
süti beállítások módosítása