Ma úgy hozta az élet, hogy át kellett mennem a felújítás alatt álló Szabadság-hídon. Erre, mint gyalogosnak meg van a lehetőségem, de egy nemzetközileg szabványosnak mondható rajzos tábla hívja fel, még az írástudatlanok figyelmét is arra, hogy ez ugyanakkor kerékpárral tilos. Ennek ellenére az oda- és vissza-utamon megszámolt tizenkét biciklistából mindössze kettő tolta a járművét. Ez nem kimondottan az a kritikus tömeg! És meglátásom szerint más területeken is hasonlóképpen viszonyulnak a KRESZ-hez kétkerekű polgártársaink. Csak azt nem értem, hogy ezek után miért veszik zokon, ha másodrendű szereplőként kezelik őket a közlekedés többi résztvevői?
(És nem, nem megyek a bicikliútra sem gyalogosan, sem autóval, és nem gázolom el a részegen és/vagy kivilágítatlanul közlekedő kerékpárost, és nem dudálom le a sáv jobb oldalából jelzés nélkül balra kanyarodó futár fejét, és figyelek az egyirányú utcában szemből várható kerekezőre, és félreugrok ha a zebrán a tilos jelzés ellenére, a türelmetlen kerós, a gyalogosok között cikázik át.)
Be kellene vezetni a kerékpáros jogosítványt, végre...!
Utolsó kommentek