2010.10.05.
13:16

Írta: szuperapu

Iszapfürdő

Nem tudom hogy a Kádár-rendszerben lehúzott hazug évek vagy a hirtelen meggazdagodott emberek pökhendisége mondatta Bakonyi Zoltánnal azt hogy az ajkai timföldgyár zagytárolójából kiömlött vörösiszap nem veszélyes, de mindegy is. Akármi is legyen a háttérben meghúzódó jellemferdülés, minimum bicskanyitogató, ahogy a helyzetet kezeli. Nem azért mert nettó hazugság az ahogy bagatellizálni próbálja dolgot, hanem mert közben hülyének néz mindenkit. Hülyének nézi a hatóságokat, a polgártársait, és nem utolsó sorban az áldozatokat és mentésben munkálkodókat.
A kiömlött iszap pH értéke 11,37 (ami erősen lúgos), enyhén radioaktív, mérgező fém-oxidokat és nehézfémeket tartalmaz. Szóval ha az igazgató úr szerint nem veszélyes akkor fürödjön benne vagy palackoztassa a maga és családja számára!
És nem érdekel a veszélyes hulladékok vonatkozó Uniós besorolása sem...

25 komment

Címkék: emberek környezetvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://szuperapu.blog.hu/api/trackback/id/tr835560152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeles Judit 2010.10.05. 14:14:44

Az egy dolog, hogy nem kell pánikot kelteni. Az pedig egy másik, hogy a tájékoztatás felelősségteljes és tárgyilagos legyen. Mit számít most a büszkeség, a pökhendiség! Én nem is tudom, hogy mekkora pofon kell valakinek, hogy észhez térjen.

10155 2010.10.07. 08:06:51

ugyan már! 11,37-es pH-érték még épp ideális a fürdőzéshez. csak a bőröd mállik le egy idő után!

112949 2010.10.07. 08:43:56

Ugyan már, most épp a lúgosítás van porondon a táplálkozásban meg a szépségápolásban is! Háááát,ott most kaptak. Ingyér! Viccet félretéve: egyetértek Veled, Szuperapu. Ment a "főoldalra ajánlom" (bár már onnan jöttem, mert kint volt), de csak úgy megerősítésképpen nyomtam még egyet, hogy igen, odavaló.

75302 2010.10.07. 08:48:57

Hmm. Én mintha 13 pH-ról olvastam volna. Az meg a nemzetközi mianevék szerint is igencsak veszélyes anyagnak minősül.

37041 2010.10.07. 09:10:06

[szivaros](#10877703) ezt az értéket Kolontáron mérték a kiömlött és a helyszínen maradt iszapos vízben. A 13pH a tározóban lévő lehetséges maximuma. És az már öl...

Neni 2010.10.07. 09:14:01

Bakonyi Úrnak szeretettel küldenék egy teherautónyi iszapot az udvarára. Biztos szebben nőnének tőle a margaréták a kertben.

146948 2010.10.07. 09:53:54

Emberek, en nem is tudom, mit kivanjak az ilyen Bakonyiknak, Tolnayknak, egyeb privatizacios kisbaroknak, de higgyetek el, en devecseri vagyok, es bar nem ott elek, sot a hazunk is kimaradt az iszapbol, de eladni mar soha nem tudjuk... De megis halas vagyok, mert Anyu nem volt a varosban, es az unokatestverem ha par masodperccel is, de meguszta... Az elveszitett embereket nem fogja visszahozni semmi. A varosunk nem igy akart vilaghiru lenni.

99894 2010.10.07. 10:06:14

Nem veszélyes: Akik eltűntek vagy halottként előkerültek, azokra nem a ph-ja volt veszélyes. Akiknek a házában még a csillár is iszapos lett, azokra nem volt annyira veszélyes, mint akik belehaltak. Akik meg tisztes távolból szemlélik a dolgot, azoknak természetesen egyáltalán nem veszélyes. Valójában most azokra kellene veszélyesnek lennie ennek az egész történetnek, akik létrehozták és hasznot nyertek a potenciális veszélyforrásból, s nem fordítottak a haszonból elegendő összeget arra, hogy a veszély csak potenciális maradjon, s ne realizálódjon, bármilyen szinten is.

72212 2010.10.07. 17:23:43

http://href.hu/x/degp

Név?! 2010.10.07. 17:27:42

Addig üljön akkor a Bakonyi úr étlen-szomjan a Marcal partján, amíg halat nem fog belőle.

122577 2010.10.07. 17:28:16

Vagy százszor jártam a megbomlott falu kazetta mellett (amíg még ép volt), sőt, amikor kisebb voltam, édesapám fel is vitt, bár nem a tetejére, mert féltett a dologtól. Én az egészről mindig csak annyit tudtam, hogy kurva nagy, és kurva erős. Nem tudom, hogy mit gondoljak, mert ez a cucc egyszerűen nem úgy néz ki, mint amit egy kis eső el tudna mosni. Reméljük, nem szabotázs volt. Amúgy most hallottam olyat is, hogy egy nő azt mondta: "megválasztottuk a fideszt, és ezek iszapot zúdítottak ránk". Ilyen nép körében persze senki ne várjon felelős meg objektív tájékoztatást. Ami történt, az katasztrófa, és nagyon szar ügy.

cici 2010.10.07. 17:51:37

No ez már itt is van nálunk, Győrben.:( Ha folyamatos semlegesítés mellett még itt is döglött halállományt és habzó Rábát eredményez, akkor el sem tudom, merem képzelni, mi lehet ott. Vagy hogy mi lesz ezután.

37041 2010.10.07. 18:47:55

[brucewayne](#10878940) Ez jó! :DD

37041 2010.10.07. 18:48:56

[cici](#10878990) hát a habzó Rába - hála a sógoroknak - eddig sem volt ritka látvány. Most legalább a saját mocskunktól habzik... :S

51087 2010.10.07. 21:56:01

"A kiömlött iszap pH értéke 11,37 (ami erősen lúgos)" Egy mai hír szerint egy patakot 13,5-es pH-júra változtatott. Eszerint nem lehet 11,37

172846 2010.10.07. 22:21:46

Ha az én házam is érintett lenne,akkor odaadnám a Mal vezetőségének,hogy némi slagolgatás után költözzenek be,engedjék a gyerekeket az udvarra játszani,és gazdálkodjanak.Kíváncsi vagyok,mit szólna hozzá...

70729 2010.10.07. 23:01:43

Hát védik a mundért, mint mindig. Miért számítunk másra? Hol meg mikor látsz olyat, hogy azt mondják, "igen, sárosak vagyunk, elbasztuk, a mi hibánk, mulasztottunk, hamut a fejünkre... stb." SOHA. Itt minálunk mindig mindenki mossa magát a műhibaperes orvosoktól az APEH-en át mindenki. (Igen, most szándékosan hiperbolizáltam és általánosítottam...)

Monogon 2010.10.08. 02:25:51

Ami a következő ötven évben ott esetleg megterem, abból ember nem eszik, ha jót akar magának. Nehézfémek, radioaktív összetevők már alapból sok évig a felső talajrétegekben lesznek, akkor is, ha évente mélyszántást végeznének és bőséges eső érné. A lúg egy picit sterilizálta a talajt a flórájától és faunájától nagyon hosszú évekig egészséges talaj ott nem lesz, így a satnyábbnál is kevesebb nő majd belőle sokáig, tulajdonképp új jelentést nyer a "szikes talaj". Az, hogy egy hatalmas közösség élettere gyakorlatilag hipóreklám lesz, hogy a tisztaságmániások a fertőtlenítés szimbólumaként emlegetik majd, durvább katasztrófa, mint egy folyó áradása. Az, hogy hogyan viseltetnek a szerencsés sorsuk okán jómódúak és vezetőségi pozíciókba kerültek, mit és hogyan tesznek ténylegesen a jövőben is a hasonló esetek elkerülésére/elkerültetésére!! és a megtörtént esemény utáni kárelhárítás/mentés/helyreállítás irányában, tulajdonképp jelzője, mércéje a korosztályuk és társadalmi rétegük szellemi és emberi minőségének.

53615 2010.10.08. 07:28:33

csak az adatok/tények mögé nem látók kedvéért: nem a pH-érték öl - a pH ugyanis csak egy mérőszám. tragédiát az elegy összetétele + a belőle következő nagy fokú lúgos kémhatás (aminek számértékileg van egy valamekkora pH-értéke) okoz. pl. nap-mint-nap isszák a kólát az emberek, aminek a pH-értéke kb. 2,6-2,8 (azaz erősen savas, nagyjából egy közepesen tömény kénsav-oldatéval megegyező). ezeken túl mind a tragédia, mind pedig a pofátlan hazudozás döbbenetes. mindig is azt gondoltam, hogy kelet-közép-európában sok minden megtörténhet, de ilyet álmomban sem gondoltam. egyszerűen hihetetlen események következtek be.

37041 2010.10.08. 09:03:06

[malacz69](#10879607) a tömény marónátron (NaOH) pH-a 14, és ez a maximum. Ahhoz ahogy egy patak pH-ja 13,5 legyen elég sok tömény lúgra van szükség... Szóval ez a hír több mint túlzás, és mint ilyen kontraszelektív és csak árt a helyzet megítélésében. Ezek után bárki mondhatja hogy a 11,37 is csak kitaláció ugyanúgy mint ez...

67331 2010.10.08. 11:57:31

Ha valakinél van otthon gumicsizma: http://klivia1428.blogspot.com/2010/10/toxic-sludge-floods-hungary-villages.html

51087 2010.10.12. 16:22:16

Kedves SzuperApu! Rosszul tudod a kémiát. Ezt én mondom neked, a kémia tanár. 14-es pH-ja annak a NaOH-oldatnak van, ami éppen 1 mol/dm3 koncentrációjú, azaz 40 gramm NaOH van 1 literben. Ez nagyon messze van a töménytől, ez ugyanis nagyjából még 4%-os sincs (ha felteszem, h 1 liter oldat tömege picivel több, mint 1000gramm, márpedig ez így van). Tehát 14 fölött is van pH érték. Pl.: ha a konc. kb. 3,2 mol/dm3, akkor a pH-ja 14,5 miközben a tömegszázalék nagyjából 11-12% között lehet a sűrűségtől függően. Ennél is simán van töményebb, csak jelzem. Másfelől a 13,5-es pH nem is annyira tömény! 0,32 mol/dm3 NaOH koncentrációt jelent, vagyis literenként durván 12,6 grammot. Ez azt jelenti, h tömegszázalékra vetítve 1,2-1,3%-os az oldat. Ez még piszokabb messze van a töménytől. Egy fontos megjegyzendő: egységnyi ugrás a pH-ban, 10-szeres koncentráció növekedést jelent! pH=13--> 0,1 mol/dm3, ha a pH=14--> 1 mol/dm3. Ravasz dolog a pH, mert logaritmus van benne + egyéb tudnivalók a vízionszorzatról. Egyébként nem a patak pH-ja volt 13,5 sztem, hanem a kiömlött vöröiszapé, csak ez a hír rosszul tálalta. Örülök, h segíthettem;-))

37041 2010.10.12. 17:20:14

[malacz69](#10890263) kösz... A lényegen nem változtat, legfeljebb most kicsit szégyellem magam. (És itt kérnék bocsánatot apámtól és a gimnáziumi kémia fakultációs tanáromtól.)

51087 2010.10.12. 19:26:56

:-)) Okés. "A lényegen nem változtat" Pontosan, mit tartasz lényegnek? Komolyan kérdem. Nekem ezzel volt bajom: "A kiömlött iszap pH értéke 11,37 " Vsz a kiömlött iszap (nem a patak!) pH-ja bő 13-13,5, és ez töménységben majd' 100-szorosa a 11,37-nek. Üdv.

37041 2010.10.12. 19:35:42

[malacz69](#10890667) a lényeg a hazudozás és a felelősség elhárítása. (Erről szól a poszt.) A 11,37-et Kolontáron mérték az utcán visszamaradt zaccban. (Ha lesz időm előkeresem a felvételt. Már ha megvan a neten.)
süti beállítások módosítása