2010.06.19.
08:25

Írta: szuperapu

Mese 2.

Mostanság keveset olvasok. (Mert ugyebár inkább firkálom a könyveket…) De ez nem jelenti azt, hogy elmúlna hét, hogy ne fognék a kezembe könyvet. A múlt héten például Gaiman az Agave-nál frissen megjelent opusát tettem magamévá, a Temető Könyvét.
A Coreline után végre megint egy vérbeli mesét kaptunk a mestertől, csodálatos szörnyekkel, szellemekkel, varázslattal és ezúttal egy kis krimivel. A történet kiindulópontja az, ami a Coreline-ban csak baljós lehetőség: a szülők elvesztése, és helytállás egy idegen és veszélyekkel teli világban. Egy olyan furcsa világban, ami a valóság torz tükörképe. A séma nem titkoltan Maugli kiplingi meséjét követi, de az, hogy ez az alap az élvezeti értékéből semmit nem von le, mert a rárakodó rétegek, a lendületes történetvezetés párhuzamos szálak gabalyítása és kibogozása, egymásba fonása elfedi a nyilvánvalót. Plasztikusak a karakterek, jók a dialógusok, érződik a háttérmunka. És filmszerű az egész, szóval nem lepődnék meg, ha a hollywoodi álomgyár erre a könyvre is lecsapna.
És elmondanám, rég fejeztem be olvasmányt úgy, hogy sajnáltam, hogy vége…

3 komment

Címkék: könyv

A bejegyzés trackback címe:

https://szuperapu.blog.hu/api/trackback/id/tr485560097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

29810 2010.06.20. 07:48:54

Mostanában olvastam ki az Anansi fiúkat. Azt hiszem, ez a könyv lesz a következő.

37041 2010.06.20. 08:34:01

@pazzo az Anansi fiúk nekem nem jött be.

29810 2010.06.21. 08:20:25

Nekem sem igazán. A Sosehol, meg a Coraline még mindig viszi a prímet.
süti beállítások módosítása