2008.03.05.
11:41

Írta: szuperapu

Népszavazósdi

Mindennemű szavazáson és választáson, az azon résztvevők nem csak a saját meggyőződésük mellett teszik le a voksukat, hanem a rendszer mellett is. És ezzel vállalják, hogy alávetik magukat a többség akaratának akkor is ha az nem egyezik az ővékkel. Ezért nem járok e fajta szeánszokra. Rám ne tukmálja senki az akaratát, de még a véleményét is csak szőrmentén.
Az más dolog, hogy hülye kérdésekre egyébként is csak hülye válasz van, és lehet hogy e logika mentén haladva mégiscsak belibbenek egy szavazófülkébe, hogy ott nagy magányomban pöcsöket rajzoljak a szavazólapokra.


63 komment

Címkék: emberek

A bejegyzés trackback címe:

https://szuperapu.blog.hu/api/trackback/id/tr535559545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nelly 2008.03.05. 11:51:22

SzuperApu, az is egy vèlemèny ;) màr kifejtettem a sajàtomon, hogy az itteni àprlisi uj (?) kormàny vàlasztàsnàl mi tèvo leszek :D mondtammàr, hogy pl Svèdorszàgban ha nem mègy el szavazni, az àllam kifizetteti veled a Ràd eso rèszt?!?! szerintem jò otlet. ha koltunk valamire (ami ugye kozèrdek) akkor mindenki sziveskedjen benne rèsztvenni, mèg akkor is, ha esetleg èrvènyteleniti a szvazatàt... èrdekes mòdon mèg nem hallottam a Svèdeket panaszkodni :)

37041 2008.03.05. 11:58:39

Egyszer kifejtem majd, hogy bár a demokrácia a legjobb a működő rendszerek között, akkor is csak egy "krácia", amit én alapból elvetek. És még a svédek sem tudnak rávenni, hogy önként lemondjak a jogaimról. Az elveimről nem is beszélve. :)

HAri 2008.03.05. 12:14:04

a svéd mintából kiindulva nálunk először azt kéne megszavaztatni, hogy akarja e ön, hogy fizetős legyen a nemszavazás;)

Andi 2008.03.05. 16:54:57

szerintem meg előszőr azt kellene megkérdezni, hogy akarunk-e népszavazni...

37041 2008.03.05. 17:08:24

Népszavazás a népszavazás megszüntetéséről! :D

29810 2008.03.05. 19:51:35

Hasonlóképpen fogok eljárni.Valami szépet rajzolok a papírra,nemtetszésem jeléül.

86215 2008.03.05. 21:30:15

Kérjünk népszavazást arról, hogy legyen e népszavazás a népszavazások beszüntetéséről:)

kelemenbandi 2008.03.06. 09:10:46

Szerintem meg egyszerűen csak 7 méter!!! :D

kelemenbandi 2008.03.06. 09:12:01

Egyébként érvénytelen szavazatleadás szerintem. Nem ikszelsz semmit, bedobod, állampolgári kötelezettségeidnek eleget tettél, nyugodtan alhatsz :), és mindenki elmehet, ahova akar!

HAri 2008.03.06. 16:03:21

kelemenbandi, a nemikszeléssel az a baj, hogy a szemfüles számláló majd ikszel helyetted. legalább egy peace jelet a rublikákba;)

29810 2008.03.07. 10:40:35

Vagy minden kockát beikszelni.÷)

Pan 2008.03.07. 11:02:39

Én inkább borsót ültetek népszavazgatás helyett, annak legalább hosszabb távon is van értelme. Az, hogy mit rajzolok a szavazólapra, csak 1 ember látja, a számláló. Ez engem nem elégít ki. A pompás borsóföldemet meg az egész falu irigyelheti majd hónapokig. :P

53615 2008.03.07. 11:53:50

kedves nelly, honnan lenne itt egy hónap múlva új kormány? kérlek tanulmányozd kicsit a magyar köztársaság alkotmányában a népszavazásokról szóló részt, illetve kis hazánk választójogi törvényét. ez így egyes, leülhetsz. a svéd (és asszem talán dán is) példát támogatom.

17801 2008.03.07. 12:10:02

Az a baj, hogy akkor is ráderőltetik a többség akaratát, ha nem mész el. Ha viszont nem lesz érvényes, akkor a kormány akaratát erőltetik rád, ami alig tizenpár ember! Ausztráliában is büntetnek. Ha külföldön vagy is, akkor is a konzulátust fel kell keresned. Támogatom. :)

29810 2008.03.07. 12:21:03

wovbagger Nelly Olaszországban van

60571 2008.03.07. 13:29:09

@pazzo: koszi ;)

37041 2008.03.07. 18:01:40

Elbarmolnak több mint 5 milliárdot és még engem kéne megbüntetni, mert nem veszek részt a bohóckodásban?! (Ha nem tetszik a rendszer akkkor bünti jár?! Esetleg munkatábor?! Nagyszerű gondolat, támogassátok!) Izolda! Más amikor rámerőltetnek valamit, és más amikor beállok a sorba. Amikor mások nézetét, rendszerét, akaratát átveszem. Azt a tizenpár embert te hatalmazod fel a négyévenkénti szavazatoddal, hogy átvegye a te önrendelkezési jogod nagyját!

29810 2008.03.07. 19:11:36

Hogy egy remekműből idézzek:"Én ugyan nem szavaztam rád!"

52665 2008.03.07. 19:54:10

Az a baj, hogy tényleg afféle finom sznobizmussá nőtte ki magát az apolitikusság manapság. Tényleg azt tudom erre mondani, hogyha valakinek annyira mindegy, hogy lesz-e tandíj, lesz-e vizitdíj, akkor küldjék már el neki a számláimat. Nem, nem büntetésből, de gondolom, hogy ez nem okozna nekik gondot. Jah, mindenki ültessen szellemesen borsót, a kormány meg csináljon azt velünk amit akar, isten őrizz, hogy tegyünk ellene, egy fikarcnyit is, ha már valami apró lehetőségünk adódott rá. Tök jó dolog ezen nevetni, azt gondolván, hogy ezzel felülemelkedünk a bamba tömegen, de közben ugyanúgy benne vagyunk mi is a keverőben, sőt, még segítünk is neki. Az a baj, hogy még mindig nem bírnak sokak elvonatkoztatni a pártoktól. IGEN vagy NEM, szerintem ez volt a kérdés. AKARSZ FIZETNI? egyszerű eldöntendő kérdés, nem azt kell kitalálnod, hogy a viktor ferde, vagy a fletó hosszú orra tetszik jobban... jó, leültem.

kelemenbandi 2008.03.07. 20:07:48

wilika: ezerszer elmondtam már mimndenhol, most mégegyszer megteszem Ahol semmiért nem kell fizetni, az a kommunizmus. A rendszer egyedül a 60-as években, a hippiknél működött. Mert őket nem érdekelte semmi, de mondjuk az asszony nem mindig volt mindenkié. Mert a kommunizmus ugye arról szólna, hogy annyiban részesülsz a javakból, amennyire szükséged van rá. Ez eddig oké. De ha ki tudod tudod törölni a segged másfél méter vécépapírral, akkor ne tépj le kettőt. És ez már nem oké. A boltan sem kapsz a két szép szemedért semmit sem. Pedig milyen fasza lenne már. Mennék a volvó kombimért hétfőn. Persze, hogy jó minden ingyen. De ez mostmár kibaszott kapitalizmus. Ezt kellene megérteni végre mindenkinek. Mert ha nincs vizitdíj, napidíj, meg tandíj, akkor az a pénz hiányozni fog, mert senki nem adja oda ám. Maradna minden így, és oké lenne a dolog. szerintem

37041 2008.03.07. 20:11:54

Sőt wilika! Ingyensört! Meg 24-ik havi fizetést! A pénztermő fák úgyis az égig érnek... Szerinetd én mi a fenének dolgozok napi 20 órát heti hét nap, lassan tíz éve? Hogy az ilyen finomsznoboknak mint te, legyen miből népszavazgatást játszani. Tudod mit? Ne ülj le! Húzzál el..., ha már a szövegértő olvasást nem sikerült elsajátítanod!

37041 2008.03.07. 20:16:27

bandeszpajti! Az egyenlet nem stimmol! Szükségletei és érdemei szerint, azaz be is kell tenni ám a közösbe! az asszonyt, vagy a vizitdíjat... :)

52665 2008.03.07. 20:38:17

Fasza.. idejövök, vélemény megfogalmaz, comment elküld. visszajön, megnéz, habzószájú válaszkommentek kommentjeim teljes kiforgatása. Igaz, inkább rajzolj pöcsöt (a plakátnak) cetlire, az olyan vicces és intelligens.

HAri 2008.03.07. 20:38:55

végül is tényleg az a hülye, aki nem akar önként beülni a hintába, amit össze-vissza lökdösnek. persze lehet azt is hinni, hogy repülünk. Mondjuk, én hányok tőle. a hintától. ja. attól.

53615 2008.03.07. 20:46:31

pazzo, igazad van. az "itteni" szót nem érzékelte az agyam. defragolni mentem, és természetesen elnézést kívánok.

53615 2008.03.07. 21:19:18

bandi, willy, én ott látom a jelenlegi adó- és járulékfizetési rendzser legnagyobb rákfenéjét, hogy durván a keresőképes népesség kisebbik fele (aki nem tud kibújni a befizetés alól, mert az apeh megpasolja a fenekét, de durván, ha elmarad akárcsak egy huf befizetésével is) tartja el befizetéseivel a keresőképes népesség másik, nagyobbik felét (dolgozni nem tudók illetve akarók) + a keresőképteleneket (tanulók, nyugdíjasok, nemtommégki). az adót nem fizető csoportokkal '90 óta egyik kormány sem mert ujjat húzni, inkább agyonterhelte a járulékfizetőket (including vállalkozói szféra). közben a társadalom elöregedése miatt egyre több pénzt kell(ene) átirányítani az egészségügybe, és a nyugdíjrendszerbe. egyszerre kell tehát tűzoltásszerűen pénzt beszedni, illetve a meglévő terheket valahogy ésszerűbben elosztani. szerintem egyébként egy huszárvágással drasztikusan csökkenteni lehetne az egészségügyi járulékokat, és bevezetni mindenki számára mondjuk egy havi kötelező minimáldíjjal bíró tb-bérletet, amiben számlaszerűen benne lenne, hogy az illető mennyit fizetett be a saját betegellátására. innentől kezdve csókolom - aki keveset fizetne, keveset is kapna vissza. ekkor a közteherviselés is közteherviselés lenne, mert mindenkinek fizetnie kellene, és az egyéni gondoskodás is meglenne. a munkanélküliek minimális díját levonnák a munkanélküli járadékból, a gyerekek után ugyanúgy, mint most, a szüleik fizetnék, aki nem akar dolgozni, az előbb-utóbb belátná, hogy dolgoznia saját érdeke, ha ellátást szeretne, és a sürgős esetekre is ki lehetne találni a hogyant és a mikéntet. btw a raktori konferencia azért közben csöndben jelezte, hogy rövid időn belül teljesítményfüggő tandíjrendszer kidolgozásába kezd, amely az ingyenességtől a költségtérítésig terjed, és elvileg már 2010-től be lehetne vezetni.

37041 2008.03.07. 22:03:18

wilika! Olvas, értelmez, gondolkodik és esetleg (!) kommentel. Ha sznobozol, meg degradálod mások álláspontját akkor magadra vess! Itt egyébként én döntöm el mi és ki a vicces! :) Wov! Téged egyszer meg fognak kövezni!! ;)

Pan 2008.03.07. 22:31:17

wilika: tájékoztatlak, hogy nem apolitikusan nem szavazok, hanem nagyon is politikusan. De gondolom, ez már bonyolult ugye? ;) Másrészt eldöntöttem: igenis akarok fizetni. De csak azért, amit ÉN vettem igénybe. A saját taníttatásomra hitelt vettem fel. És nem szeretném a tiedet is kifizetni a sajátom mellett, ha nem haragszol, te se szálltál bele az enyémbe. Vagy mekkora részt vállalsz át a diplomám költségéből, megdumáljuk? ;)

37041 2008.03.07. 22:38:01

Hagyjad Pannika! A kiskölök azt hiszi hogy ez a népszavazásdi arról szól, hogy akarunk-e fizetni... :DD Nna ,az ilyennek pénzért se adnék diplomát! ;)

17801 2008.03.07. 22:41:32

Wov, a teljesítményfüggővel is az a baj, hogy ha nekem apu-anyu nem tudja a BA alatt a tandíjat és a megélhetésemet kifizetni (és ez lenne az eset), akkor hiába van teljesítményalap, ha nekem mondjuk heti 10-20 órát dolgonom kell, hogy lakjak/megéljek, míg más ugyanezt az időt tanulásra (is) fordíthatja! És majd ugye az MAra is felvételizni kell... Vennének fel kevesebb államilag finanszírozottat, de azok kapnának rendes ösztöndíjat/szoctámot. És persze a tandíjjal az is baj, hogy két egyformán közepes gyerekből az anyagilag jobban álló fog tudni (csak) továbbtanulni...

17801 2008.03.07. 22:43:57

Ja, és a diákhitelből vagy tandíjat fizetsz, vagy megélsz. A kettő együtt nem megy. És ha megemelik az összegét, akkor majd hogy veszel fel lakáshitelt?

66509 2008.03.07. 22:49:01

Nem azért, de én végig dolgoztam egyetem alatt, és elvégeztem. Nem vetett fel az idő, de véghezvihető. Pl. 10 000 Ft havi tandíjat kevesebb, mint heti másfél óra tanításból ki lehet fizetni. Szóval azért nem fogok könnyeket hullatni. Aki nem annyira jól tanul, h tandíjmentességet kapjon, az dolgozzon. Amúgy én sem megyek el...

47093 2008.03.07. 23:50:40

tutti, látom nagy a kereslet a bejegyzés iránt :) no, ha nem mész el, az én értelmezésem szerint azt jelenti, hogy azonosnak tartod a két rosszat és úgy látod, hogy teljesen mindegy, hogy mit csinálsz, úgysem érdemes befolyásolni. ergo: majd a nagyon eldöntik. ez sem rossz, de engem az ilyenfajta kontroll gondolata még jobban idegesít, mint a mostani fekete-fehér-igen-nem kampányok. mit szólnál, ha "is"-t írnánk a lapra? :)

79530 2008.03.07. 23:56:11

Wilika-val egyetértek. De sajnos veled is egyet kell értsek. Másfelől meg magammal is egyet kell értsek. Magyarország demokrácia, csak éppenséggel az emberek 90%-nak gőze nincs annak milétéről. Addig, ameddig az emberek egy rész úgy gondolja, hogy nekik aztán tökre semmi közük az egészhez és hogy ők nem értenek hozzá addig mit akarunk mi demokráciát? Svájcban MINDEN lényegibb kérdésről népszavazést tartanak. Mi meg a nagy nehezen kiharcolt népszavazással nem akarunk élni. Hát baromi... Azért 21 évesen már fel kéne nőni legalább annyira, hogy tudjuk mi az amit akarunk. Tandíjat csak azért nem akarok legalábbis én, mert tudom, hogy azt a pént amennyit a szüleim, nagyszüleim stb... leadóznak, abból bőven ki kell tellnie a rohadt tandíjnak. Arról nem is beszélve, hogy mikor diplomás emberként majd elhelyezkedem, úgy 1 év alatt az egészet kamatostúl vissza fogom perkálni az államnak adók formájában. Mi a fasz vagyok én, hogy 6x lehúzzanak ugyan azért a dologért? Az állam több pénzt keres, mint amennyi mi valaha is fogunk. Ha már ennyi pént kifizetünk nekik, akkor az a minimum, hogy a tudást legalább ingyenessé tegye számunkra. Röhej, hogy trendé vált ez a marhaság, hogy én passzióból nem megyek el szavazni.

52665 2008.03.08. 00:43:58

a teljesítményes egyébként korrekt. vagy, ha netán attól tartanak, hogy sokan csak passzióból mennek felsőoktatásba, akkor tegyék csak az első évet fizetőssé... aki az elsőt kifizeti, és végig is csinálja, valószínűleg komolyan gondolja, őt már akár meg is érheti az államnak taníttatnia nem? A diákhitel meg... :S Hogy rögtön adóssággal kezdje az ember... nem tudom. Amúgy kelemenbandi analógiáján elindulva: az általános suli miért ingyenes, a gimi miért ingyenes? Nnamindegy, nem akartam ilyen indulatokat kelteni (egyesek képesek voltak rá normálisan reagálni, mások nem), legyetek jók és menjetek szavazni/piknikezni/kukitrajzolni! (opcionális) Jó hétvégét.

37041 2008.03.08. 08:51:05

pi3ce! "Az állam több pénzt keres, mint amennyi mi valaha is fogunk." :DDDD Ez vicc akart lenni, vagy tényleg ennyire egyszerű gyerek vagy? A svájciak a saját szavazási szokásaikkal szemben olyan szinten immuninsak, hogy a részvételi arány alig-alig kúszik 20% fölé! :)) 21 évesen csak annyira vagytok felnőttek, hogy nem akartok fizetni. Szép. (Tájékoztatásul: azért húznak le hatszor, mert a szüleink és nagyszüleink hitelekből élték le az életüket, amit most nekünk kell megfizetnünk, és még el is kell tartanunk őket.) wilika! Menj el dolgozni! Suli mellett, vagy előtte. Csinálták már egy páran. Nem sírni kellene, meg követelőzni, hanem tenni valamit saját magatokért. És akkor elindulnátok a felnőttéválás rögös útján. Mert az tisztán látszik, hogy két alternatíva lebeg a szemetek előtt: a szüleiteket pumpoljátok, vagy az államkasszát...

37041 2008.03.08. 08:52:50

Ja! A trágár és frusztráció alapú fröcsögéseket továbbra is élből törlöm. A fasizoid véglényeknek meg van a maguk játszótere, ahol önkielégítést gyakorolhatnak!

11337 2008.03.08. 10:04:34

"Az a baj, hogy tényleg afféle finom sznobizmussá nőtte ki magát az apolitikusság manapság." Nem. Unalom. Kozony. Hogy kedvenc csaposomat idezzem: "Az en anyam nem majommal b.szott, hogy nektek ugraljak." (Aztan lehet, hogy tragarnak minosul, de klasszikust pontosan. - szerk) Parlamenti demokraciaban elunk. Az elso szo annyit takar, hogy elore definialt periodosonkent urnahoz vonul a nep, valaszt kepviseloket, akiket erdekel az orszag iranyitasa es akikrol a nep ugy gondolja, hogy jol iranyitanak az orszagot. En, a nep nevu halmaz egy eleme, ugy gondolom, hogy a rendszeresen megrendezett valasztasokon kivul nem akarnek vasarnapot elpocsekolni politikara. Ha az ellenzeknek nem tetszenek a kormany altal bevezetett torvenyek, adjon hangot a velemenyenek a parlamentben. Legyen konstruktiv, ha mar a kormany nem az. Es akkor en, a nep nevu halmaz egy eleme, a kovetkezo alkalommal osztok-szorzok es esetleg azt mondom, okosak ezek az ellenzeki sracok, hadd lassam, mire mennek, ha kormanyon vannak. De csak a kovetkezo valasztas utan. A turelem se egy rossz ereny am. A nepszavazassal semmi bajom, egyebkent, de a valodi celja az orszag jobba tetele legyen. Ami most megy, az nem errol szol. Kampany, ket evvel valasztasok elott. Szokas szerint a mi penzunkbol, hogy becsempesszek nemi demagogiat is. A sved mintat meg el se hiszem, annyira nevetseges. :-)

37041 2008.03.08. 10:14:19

Out! Kevesen gondolkodnak errefelé. De a népszavazást kezdeményezők is csak a húsosfazék csábító képét látják... ;)

17801 2008.03.08. 10:40:39

Teriszony! 10000 Ft másfél óra tanításból? Hol? Mondd meg, mert én is ott akarok tanítani! Angol tanítok, és 2500 Ft/60 percnél nem tudok többet elkérni! (Ja, és nem mindenki tud tanítani, mert ahhoz is érzék kell.) És a 10000 Ft havi tandíj mellé még meg kell keresni a pénzt, amiből kifzetetd az albérletet, rezsit, béretet, könyveket, ételt, stb. És ez a plusz 4 óra tanítás jönne még ahhoz, ami már eddig is van, meg a heti 20-25 tanórához, és az azokra való készüléshez! (Mert ha már, akkor ugye tanuljunk is!) Meg lehet csinálni, de pl a szakdolgozati konzulensem már volt, hogy konzultáció helyett közölte, hogy "Na, most húzzon haza aludni, mielőtt egyszer véletlenül a villamos alá sétál". És nekem nem az a nagy bajom, hogy nem tudom eltartani magam, mert ezt csinálom 5 éve, hanem az, hogy kurvára nem fair! Hogy az, akinek van esélye arra, hogy rendesen tanuljon, mert a szülei állják a cechet, az könnyebben fog ösztöndíjat is kapni! A szoctámról meg annyit, hogy félárvaként, tanuló testvérrel, rokkant apával 11900 Ftot kapok havonta! Ja, és volt a lakhatási támogatás, ami már nincs, mert megszüntették, illetve "összevonták" a szoctámmal, így a tavalyi 11000Ftos szoctám és a 16000Ftos laktám összevonva lett 11900Ft. És mondjuk hiába van 4,5 feletti átlagom, ha nem tudok annyi kreditet felvenni, hogy kapjak is ösztöndíjat. "21 évesen csak annyira vagytok felnőttek, hogy nem akartok fizetni. Szép." Nem, nem ennyire vagyok felnőtt. Annyira vagyok felnőtt, hogy 2-3 féle mellékállással küszöködök, hogy egyáltalán el tudjam végezni az egyetemet, szóval ha ki tudnék termelni az egyetem mellett annyi pénzt, hogy megélek, a jövőmre is gondolok, és még mindig van havi 10000 Ftom, akkor tudod, mit, kifizetném! De nem ez a helyzet.

37041 2008.03.08. 10:52:13

Izolda! Próbáld meg az estit vagy a levelezőt (vagy más költségtérítéses figurát)... Nem te lennél az első. Van aki gyerekek mellett, munka mellett, jelzáloghitel mellett, önállóan csinálja. Neked is menni fog. (Ha az önsajnálat mellett lesz még energiád.)

29810 2008.03.08. 10:58:19

Kezd indexessé fajulni a vita.÷) Egy kérdés miatt mennék el népszavazni.Ami így szólna: egyet ért e Ön azzal, hogy a jelenlegi politikai pártok tagjai legalább tíz évig ne indulhassanak választásokon?

37041 2008.03.08. 11:03:19

pazzo! A populizmus csak olyan közegben működik ahol az emberek mindig mástól várják a boldogulásukat, és mindig másra kenik a nyomorukat. Nem csak a jelenlegi pártokkal van a gond...

29810 2008.03.08. 11:09:03

Tudom. Az emberek fejében is. Mégis.Valahol el kell kezdeni, és a nyílvánosabb közeg erre a megfelelőbb,szerintem.

11337 2008.03.08. 11:41:08

Reszben egyetertek pazzoval, de az en igazi almom az, hogy egyszer csak kialakul egy normalis (nem az MDFre gondolok most, ofc.) part, valami olyan, mint civil szervezodesben a VEKE, akiken latszik, hogy azert csinaljak a dolguk, mert szeretik csinalni es jot akarnak, nem mellekesen pedig ertenek ahhoz, amit csinalnak. De ez csak alom, felek.

29810 2008.03.08. 11:42:37

A Humanista Párt pl. milyen?

11337 2008.03.08. 11:45:50

Milyen...? Ha erzelmi alapon akarom megkozeliteni: -ista a vege, gyanus. :-)

29810 2008.03.08. 11:55:10

humanistapart.hu Én az önkormányzati választásoknál találkoztam először a nevükkel.Örültem,hogy valami friss van az étlapon.

11337 2008.03.08. 11:55:14

Floodolok... Beleolvastam a honlapjukba, de azonkivul, hogy sokminden ellen es a meleghazassag mellett vannak, nem sok informaciohoz jutottam. Lehet, ott van az info, csak eldugtak... Az alompartom kepes vazolni a terveit. A alompartom nem azt mondja, hogy "Ez igy nem jo!", hanem azt "Ez igy lenne jo..." es itt jonne valami mukodokepesnek tuno javaslat az orszag javat szolgalando. Mondom, alompart ez. :)

29810 2008.03.08. 12:03:33

Csak egy példa volt.Nem vagyok én senki aktivisátja. Egyébként nem álom párt,hanem normális párt.Már ha egyálalán beállnék valakinek a zászlaja alá.

29810 2008.03.08. 12:06:48

A mostani helyzet kicsit Monthy Pitonos. -Ez a jó!-mondja az egyik. -Nem,ez rossz!-mondja a másik. -Akkor mondj te jobbat!-szól az egyik. -Nem,ez rossz!-így a másik.

2674 2008.03.08. 12:59:42

Alternatív: http://index.hu/politika/belfold/2006/valasztas/pturul/oroszvote/ Komplett kategóriát tartok fenn a zseniális pártalapító ötleteimnek, de egyelőre messze vagyunk a kritikus tömegtől. És végül egy anekdota, vagyis inkább városi legenda. Churchill megkérte a közgazdászait, írjanak neki egy összefoglalót arról, hogyan működik a gazdaság. Megjelentek a közgazdászok a hatalmas köteg irománnyal, benne volt minden fontos. Á erről szó se lehet, ennyit ő nem hajlandó végigolvasni, mondta Churchill, fogják rövidre. Sikerült száz oldalba összesűríteni a lényeget, de ezt még mindig sokallta, vissza is dobta átdolgozásra. Amikor a négyoldalas változatot is túl hosszúnak találta, akkor a vezérközgazdász így szólt: Miniszterelnök úr, a lényeg egyetlen mondat. Ingyen sör nincs.

Pan 2008.03.08. 13:32:32

Outlier-rel értek egyet, a hosszú bejegyzésével, tök jó, hogy nem kell újra leírnom. Amúgy meg nem csak a borsó miatt nem megyek. A jelenlegi helyzetben így látom leginkább érvényesíthetőnek a véleményemet: ha érvénytelen lesz ez a népszavazás Nem mellesleg meg nem tudom, miért képzelik egyesek, hogy: 1. létezik valódi demokrácia (nem nálunk, hanem bárhol a világon) 2. az oktatásban a teljes egyenlőség érvényesül bárhol a világon. Ha körülnézel az EU-ban (oda tartunk, ugye) járnak szegények, gazdagok, kisgyerekesek, fiatalok, öregek iskolába. És mivel eleve nem ugyanabból a társadalmi közegből érkezünk, nem LEHET egyenlő sanszod megkezdeni/kijárni az iskolát. Van aki, nagyobbat szív és végig küzdi, van akinek nem éri meg az egész és abbahagyja, vagy neki se vág, van akit apukáék tömnek lóvéval és végig bulizza. De milyen alapon várjuk el az oktatási rendszertől, hogy egyenlőséget teremtsen? Az élet más területén sincs egyenlőség, és nem is lehet. Ébredjünk már fel, kérem szépen! :)

kelemenbandi 2008.03.08. 14:08:17

Volt egy hozzám intézett kérdés, amire reagálnék vala! Tehát kedves wilika! Az általános iskola, a középiskola kurvára nem ingyenes, az is abból megy, amiből eddig ment a főiskolád/egyetemed. Az én/mi pénzünkből. Meg a szüleid pénzéből, persze. A munka pedig. Én egy fél és egy egész főiskolát csináltam végig, amik alatt VÉGIG dolgoztam, és nappali volt ám. Amikor osiba jársz, akkor rájössz, hogy hogyan kell azt munka melett csinálni. Most is lenne tanulás, csak kis feleségem tanul gyerek és lakáshitel mellett, én vagyok az, aki halaszt az egyetemen, aztán ha ő végez, akkor váltás. Tehát! Tandíj most éppen nincs, mert itt a törpe (előtte volt), de SOKKAL nagyobb költségekkel toljuk a szekeret, mint mondjuk ti. Erre a nyakamat teszem. És nem sír a szánk ezerrel!!!

53615 2008.03.08. 14:31:04

willy, az alap- és középfokú oktatás azért "ingyenes" (mert persze nem, a szülőknek kel ezeket kiköhögniük), mert valamikor a 18. - 19. században felismerték, hogy a nagyobb embertömegek jobban bevonhatók a társadalmi összfolyamatokba (hogy azt ne mondjuk: versenyképesebb lesz az az ország), hogyha tudnak írni-olvasni, és fogalmuk is van a környező világról, meg az országról, amiben élnek, mintha csak szántáshoz, vetéshez értenek, illetve háborúban ágyutölteléknek használhatók. így az akkor még népoktatásnak nevezett valamit szép lassan kötelezővé is tették. nem mellesleg elég sok áltisk. és gimi van itthon, amelyikben fizetni kell annak, aki odajár - tehát, mint minden példa/kérdés, sántít a dolog. és tényleg utánaolvashatnál egy-két dolognak, ahelyett, hogy billentyűkoptatásra készteted az itt kommentelőket. izolda, szeirntem nem apunak/anyunak, illetve a másik 8 milliónak (ami ugye alig két millió járulékfizetőt jelent valójában), kell állnia a felsőfokú tanulmányaid költségét, hanem neked. nyilván, normális esetben segítenek, ahol tudnak. az egyetem nem kötelező, nyugodtan el lehet menni főállásba dolgozni, hozzáértő szakik úgysem nagyon vannak itthon. de egy konkrét példával élve: az élettársam elsődiplomás, nem vett fel diáksegélyt (amit ugye, megint csak az adófizetők pénzéből kapnak meg első körben a hallgatók), hanem dolgozik a nappalis képzése mellett. félreértés ne essék: nem én tartom el, nincs is erre igénye; ő tanul és melózik. izolda, a szociális hátrányok és különbségek mindig is léteztek, és létezni fognak. korábban már írtam, önkopizok: "btw a raktori konferencia azért közben csöndben jelezte, hogy rövid időn belül teljesítményfüggő tandíjrendszer kidolgozásába kezd, amely az ingyenességtől a költségtérítésig terjed, és elvileg már 2010-től be lehetne vezetni." ezt persze lehet elhinni, és lehet nem elhinni. utóbbi esetben, ha nem bízol egy intézményben, akkor nem kell odajárni. én legalább is így tennék. és én is, te is, szinte mindenki megdolgozik azokért a szolgáltatásokért, amiket igénybe vesz. a folyamatosan hangoztatott "bezzeg a gazdag gyerekeknek hú de könnyű..." kezdetű sirámok azért falsok, mert a hűdegazdag gyerekeket nem igazán érdekli a diplomaszerzés (tisztelet a kivételnek, etc. etc.). részemről ennyit tudok hozzátenni, és kikapcs.

37041 2008.03.08. 15:59:47

Jut eszembe! Én egy olyan szerencsés korban jártam a felsőoktatásba, hogy tandíjat kellett fizetnem nappali tagozaton. Az akkor havi kettőezer forint, volt ami kb. annyi mint most a tízezer. Kiköhögtük. Nem vigyorogtunk mellé, de megtettük. Tüntettünk is. De nem az eltörléséért, hanem hogy az intézménynél maradjon, hogy ha már ott marad akkor fejlesztésre fordítsák, szerettük volna ha differenciált lenne szakokonként/intézményenként, ha mentességet/mérséklést lehetne kapni szociális vagy tanulmányi alapon, és szerettük volna ha az ösztöndíjakat megemelik (nekem akkor 4200 Ft volt) vagy ha legalább hitelt tudunk felvenni. Neketek milyen módosító javaslataitok vannak? Azon kívűl, hogy fizessen helyettetek más?

kelemenbandi 2008.03.08. 16:23:38

Nekem háromezer volt! :) De az ösztöndíjból futotta! Emlékszem, minden hónapban rohadt sokat kellett várni a pénztár előtt a sorban, hogy bepöngesd a zsozsót! És nem fájt egy picit sem!

kelemenbandi 2008.03.08. 16:24:13

Ja, és akkor 20 ezer volt a minimálbér!!!!!!

37041 2008.03.08. 16:38:20

Kisfiam, te névtelenség homályába burkolózó senki! A címem nyilvános, jöhetsz a nevelő célzatú fülesekért, hamár az anyád a klienseivel volt elfoglalva a nevelésed helyett. A kommnetszerű ordibálásaidat pedig töröltem, mert ez nem a te játszótered! Menj a lúzer haverjaidhoz vissza a szemétdombra és ott verjed magadnak!

29810 2008.03.08. 19:54:59

A fene.Miről maradtam le?÷)

37041 2008.03.08. 20:02:17

Semmi különös pazzo, csak a szokásos. Bekukkantott egy idióta, és ha már itt volt megpróbált nyomot hagyni. Gyengén sikerült, nem tartom érdemesnek a megmaradásra. (Csodálkozom, hogy annak idején a szülész miért nem cselekedett hasonlóan vele is... :D)

29810 2008.03.08. 20:16:14

÷D Csodálkozom ezeken az agymosottakon.Beképzelik maguknak,hogy érdekel bárkit is a demagóg dumájuk.Mintha nem bűzlene az is. Nem az a baj,hogy magamutogatók,hanem hogy másokra mutogatnak.

66509 2008.03.09. 21:49:20

Kedves IZOLDA! Heti másfél óra tanítás az nálam 6 óra tanítás és nem másfél, gondolom te sem matematikusnak készülsz :). Mindazonáltal én a többletköltségről beszéltem, enni, lakni és rezsit fizetni akkor is kell, ha nincs tandíj. Nincs ingyenes oktatás, a tandíjat mindenképp kifizeti valaki, ha nem az, aki tanul, akkor mindenki más. Sajnos semmi nincs ingyen. Ha jól tudom, létezik szociális alapú tandíjmentesség és az ösztöndíjrendszer is él, úgyhogy nem hiszek abban a rizsában, hogy majd a gazdagoknak lesz diplomájuk, a szegényeknek meg nem. Eddig is nyilván volt valami hasonló alappú különbség, nem hiszem, hogy ez nagyon befolyásolná a végkifejletet. Én is önellátó voltam, és igen, szar volt. Jobb lett volna, ha nem kell güriznem, de güriztem. Kemény szakot végeztem, tanítottam, ezt-azt csináltam, de a végén meglett. Amúgy azt meg szintén orbitális marhaságnak tartom, hogy ennyi embert nyomnak bele a felsőoktatásba, akiknek a nagy része alkalmatlan, erre később ezeknek a többsége is rájön, aztán dobbant az egyetemről, miközben te, meg a többi adófizető kicsengette a képzésük első néhány évének költségeit...
süti beállítások módosítása