2007.10.25.
10:07

Írta: szuperapu

Előbb dolgozni

Nincs is szebb egy ilyen esős reggelen mint egy jó kis vasutas-sztrájk. Ráadásul finoman melengeti a lelkemet, hogy most értem is folyik a tiltakozás, merthogy az alig használt mellékvonalak megszüntetése, az nekem is rossz. Főleg nekem. Az hogy emiatt elküldenek jó pár mozdonyvezetőt az nem számít. Nem maguk miatt csinálják! Látszik ez azon is, hogy hozzácsapták a követeléshez a vágányok felújítását is. Úgyis csak ezen múlik. Meg az egész napos felfordulás, az egyébként is hatalmas szervezetlenség tetejébe.
Dolgozni kellene rendesen! Akkor a sztrájk is jobban látszana, mert így alig különbözik egy rendes (rendetlen) munkanapnál!

23 komment

Címkék: utazás sztrájk

A bejegyzés trackback címe:

https://szuperapu.blog.hu/api/trackback/id/tr455559454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fox 2007.10.25. 12:41:28

A szrájk nem megoldás, az "elbocsátanak"ban pedig nincs J.

37041 2007.10.25. 12:51:23

A sztrájk szerintem sem megoldás. Sőt! Erről szól a bejegyzés... (A hiba kiküszöbölve.)

Mesterszakács 2007.10.25. 15:23:28

Szerintem viszont igenis megoldás a sztrájk. Mint kiderült, a GKM felrúgta a megállapodást a vasutasokkal, vagyis a tárgyalások nem vezettek eredményre. Milyen más eszköz maradt volna nekik? Nekünk? Nem egyértelmű a cikkedből, hogy örülsz-e neki, vagy sem, de szerintem akkor, amikor minden a tőke-érdeknek van alávetve (értsd: ami megéri, maradhat, ami nem, pusztuljon), akkor igenis sztrájk kell. Elég szégyen az, hogy a többi vasutas nem sztrájkol, csak a mozdonyvezetők; elég szégyen, hogy nincs semmi szolidaritás ebben az országban. Sokkal több embernek és sokkal hosszabban kéne sztrájkolnia, csak mindneki egyénileg akar érvényesülni. A közösség, a közös érdek pedig le van szarva. Viszont ezzel az ország veszít. A vasút környezetkímélőbb mindennél és közös érdek, hogy működjön. Hosszú távon az EU épp fejleszteni szeretné. Mi meg okosan leépítjük. Hajrá Kókadt, hajrá eseztelen neolibek!

37041 2007.10.25. 15:28:28

Ha nem derült volna ki világosan: 1. Előbb dolgozni, aztán követelőzni. 2. Nem kéne hátulról jönni és az én (nem létező) érdekeimet védeni. 3. A közösségnek egy működő vasút az érdeke, nem pedig az a tolvaj és naplopó banda ami most a MÁV, a legkisebb beosztottól kezdve a felsővezetésig.

11337 2007.10.25. 15:57:45

"Sokkal több embernek és sokkal hosszabban kéne sztrájkolnia" Ugye nem baj, hogy en inkabb dolgozok majd, mikor egyre tobben sztrajkolnak? Ja, es nem fogom magam szegyelni. Ha nem tetszik egy munka, lehet keresni jobbat.

1256 2007.10.25. 17:02:49

Srácok, szerintem félreértitek, amit mondok. A MÁV-osok ugyanúgy dolgoznak, mint bárki más - csak éppen szarul van megszervezve a rendszer, lásd itt: http://kotottpalya.blog.hu/2007/10/25/az_utasbarat_vasuti_menetrendnek_annyi Arról már az egyszerű vonatvezető nem tehet, hogy rossz a vezetés, ergo rossz a szolgáltatás minősége. És Outiler: szerintem baj, ezt hívják a szolidaritás hiányának. Nem a munka nem tetszik, hanem a rendszer. Azt kéne felfogni, hogy az emberek együtt képesek nyomást gyakorolni a politikai elitre, együtt tudják megváltoztatni az ország szar állapotát. Nem úgy, ahogy a kopaszok randalíroznak és nem is úgy, ahogy a Fidesz eszetlenjei ezt teszik. Hanem alulról építkezve, civilekkel összefogva, kiállva a munkavállalók, munkások és szegények, lecsúszók érdekeiért. Ahogy pl. a franciák csinálják. A "mindneki más le van szarva" filozófia miatt előbb-utóbb éhen halunk. Mindnyájan. Lásd legutóbbi UP: http://nol.hu/szerda

37041 2007.10.25. 17:55:03

A megszüntetett szárnyvonalakra össze lehet pályázni EU-s pénzeket, és aztán hajrá, lehet vele jótékonykodni, vagy pénzt keresni. De én az igen drága bérletemmel szeretnék kényelmesen, kultúráltan és pontosan utazni. Nap mint nap. Mert én dolgozom.

tappancs 2007.10.25. 18:40:05

"1. Először dolgozni, utána követelőzni." Oly' kevesek, akik ezen a tanításon nőttek fel....

37041 2007.10.25. 19:13:25

Lehet hogy eszetlen neolib elveket vallok, de mindenki dolgozzon meg a pénzéért, és a pénzéért megfelelő szolgáltatást kapjon! És mindenki a szükségletei és éredemei szerint részesüljön a köz javaiból.

ella 2007.10.25. 21:09:28

Nos, azt hiszem, itt is, ott is van igazság (mint ahogy ez lenni szokott). előszöris, szerintem igenis megoldás a sztrájk, de ezt mindenki döntse el maga. amire reagálni szeretnék, az apu három pontja: 1. Előbb dolgozni, aztán követelőzni. - valószínűleg nem éppen a mozdonyvezetők nem dolgoznak, lopják az időt, pénzt, stb, hanem a feletteseik: az adminisztrátor, azt ő ügyeit intéző ügyintéző ügyintézője, és az összes rohadt bürökrata... 2. Nem kéne hátulról jönni és az én (nem létező) érdekeimet védeni. - és aki arról a vonalról jár be, amit megszüntetésre ítélnek? hogy fog ezentúl utazni? valószínűleg nem jókedvéből ingázik... 3. A közösségnek egy működő vasút az érdeke, nem pedig az a tolvaj és naplopó banda ami most a MÁV, a legkisebb beosztottól kezdve a felsővezetésig. - a privatizációra utalsz? és azt miből fogjuk kifizetni? így is elég drága, és nem tudom, hogy vagytok vele, de rajtam a megemelkedett gáz-, olaj- és élelmiszerárak sem segítenek... az viszont igaz, hogy ha már sztrájk, akkor rendes: szervezett, mindenki, és egy célért. ha még ezért sem tudunk összefogni, akkor pusztuljunk ki. megérdemeljük.

37041 2007.10.25. 21:24:16

Először is: emelje fel a kezét aki naponta vonatozik! 1. A mozdonyveztető is a MÁV része, kollektív bűnösség van! 2. A megszűnő vonalakon olyan csekély az utasforgalom, hogy nem éri meg fenntartani, még akkor sem ha tudvalevőleg a személyszállítás egyébként is veszteséges és az állam finanszírozza mindenhol. 3. Nekem mindegy, hogy francia, német, japán vagy magyar a cég: ne legyen 20-30 perc késés naponta a 35 km-es távon, legyen mindig tiszta az egész szerelvény, legyenek tájékozottak és udvariasak a dolgozók, és ne azzal foglalkozzanak hogy hogyan lehet a legkevesebb munkával a legtöbb fizetést és szajrét hazavinni. A cél az, hogy mindenki rendesen dolgozzon, és megértse a kiváltságok kora Kádár Jánossal együtt kimúlt. Nincs olyan hogy jár. Kemény meló van! Erre szervezz összefogást!

11337 2007.10.26. 10:21:57

"ezt hívják a szolidaritás hiányának" Kivel is kellene szolidarisnak lennem? Az allami penzen fenntartott vonalakon allami penzbol fizetest kapo mozdonyvezetoert? Hogyne.

11337 2007.10.26. 10:33:25

"ha még ezért sem tudunk összefogni, akkor pusztuljunk ki" Tudunk? Marmint ki? Ha vasutas vagy, akkor megertem, de en rohadtul nem vagyok vasutas, nekem miert kellene sztarjkolnom a vasutasok miatt? Ja tudom, a szolidaritas. Az elmult egy ev valamelyik Indohazaban (vonatbarat ujsag, nagyobbik fiam rendszeres nezegetoje) volt egy harom oldalas cikk a mellekvonalak bezarasarol. Normalisan elmagyarazva, miert is _szuksegszeru_ a dolog. Mondom, vonatbarat, nem kapitalista-barat. SzuperApu Kadaros mondata nagyon megszivlelendo.

Andi 2007.10.26. 12:00:38

Apuval értek egyet teljesen, és felteszem a kezem, mert ugyan ma már nem, de évekig vonatoztam naponta... bőven lenne mit javítani, biztos a vezetésen is (azt nem ismerem) de a mozdonyvezetők/ellenőrök/pénztárosok/információsok... hozzáállásán biztosan.... sztrájkolni meg egy-két órát szerintem nem érdemes, ha szrtájk legyen igazi, legalább egy napos, hogy érezni is lehessen belőle valamit, hogy megbénítson egy kicsit valamit, hogy észrevegyék... a Kádáros mondat pedig nagyon ott van, oda bújt el az igazság, csak sokan nem akarják észrevenni

1256 2007.10.26. 13:53:48

Egyet is értek, meg nem is. Januártól júniusig folyamatosan ingáztam én is, Pest és Érd között, manapság havonta megyek Barcsra és vissza (4-5 óra vonattal), szóval, kb látom, merre tartunk MÁV-ilag. 1. Szerintem "kollektív bűnösség" nincs. Nem minden német volt náci. Mint ahogy nem mondhatjuk, hogy "minden cigány tolvaj", hiszen biztosan tudjuk, hogy nem mindegyik az. A MÁV-ban is biztosan dolgoznak rendes és kedves emberek - pl. nekem Érdre és vissza egy teljesen laza kalauzom volt, akivel hülyéskedni lehetett a vonaton és mindenkire kedvesen mosolygott, udvarias és kedves volt. 2. Abban igazat adok bárkinek, hogy dolgozzunk rendesen, és aki utazik, igénybe veszi a szolgáltatást, az jogosan várhatja el a színvonalat, minőséget, tisztaságot, udvariasságot, stb. Abban viszont nem értünk egyet, hogy "aki nem dolgozik, ne is egyék". Aki nem tud dolgozni, haljon éhen...? Kis empátiát, szociális érzékenységet, fiúk! Becsüljük meg a munkát, persze, legyen mindenkinek tisztességes állása, dolgozzon és kapjon érte tisztességes fizut. De egy MÁV-ostól sem várom el, hogy havi nettó nyolcvanért, nyolc órában egy üvegkalitkában még mosolyogjon is. Annyiért Ti se mosolyognátok a 26783453. hülyére, aki még ÁFÁS számlát is kér. 3. Próbáljatok egy kicsit egy mozdonyvezető-fejjel, vagy a kistelepüléseken lakók fejével gondolkodni... nem mindenki keres bruttó félmilkót.

11337 2007.10.26. 14:12:25

Nem mosolyogni kell. Negytagu csaladnak ugy kell IC helyjegyet kiadni, hogy ne legyenek szetszorodva a kocsiban, pedig meg boven van szabad hely is. Peldaul. Ha budos a munka 80k-ert, ott lehet hagyni. Nehogy mar en szegyeljem magam azert, mert a mavos penztaros szamara ez a legmagasabb fizetest nyujto foglalkozas. Az afasszamla nem tudom, hogy jon ide. Az nem valami extraszolgaltatas. Nem arra keri az utas a penztarost, hogy reszesitse oralis oromokben, ker egy afas szamlat, aminek kiadasa (ugy sejtem) resze a penztarosok mindennapi munkajanak, nem pedig kedv kerdese. Egyebkent meglatasom szerint a szamlaadasi procedura inkabb megviseli az utastarsakat, mint a penztarost. :) Kistelepulesen laktam 18 evig. A faluban van vonat es buszjarat is. A buszt mintha tobben hasznalnak, harom megalloja van a faluban, konnyebb elerni. Nem hiszem, hogy barki sirna (a vasutasokon kivul, persze), ha megszunne az allomas. Na jo, Budapestre kicsit problemasabban jutna el nehany egyetemista. De nem hiszem, hogy az o jegyuk ara tartja fenn a vonalat.

37041 2007.10.26. 14:22:04

Én egyfolytában a falusi fejemmel gondolkodom, és nem fér a fejembe, hogy ha mindenki szorgalmasan és tisztességesen dolgozik, akkor mitől nem jut a MÁV egyről a kettőre (tudom, tudom: a kormány...). A szociális érzékenységem meg elment arra, hogy nincs bölcsőde, és a nejem gyes-e meg nyolccal megszorozva sem adja ki egy mozdonyvezető havi illetményét. És ha sztrájkol, akkor sírnak a gyerekek...

37041 2007.10.26. 14:45:01

Mert hogy demagóg legyek: a funkcionális analfabéta vasúti dolgozók, a mellett hogy akadályozák a munkába járásomat - a sztrájk alatt is - rendszerint az én zsebemben turkálnak, és olyan területektől veszik el a pénzt amire egyébként sem jut a súlyának megfelelően. A MÁV nem szociális intézmény! Egyik állami cég sem az! A szocializmusnak vége!

4651 2007.10.26. 15:08:58

Ha már demagóg: Pár hete 3 éves lett a fiam. 20 km-es körzetben (nem tudom megengedni magamnak, hogy tartósan, ennél messzebbre hordjam) sehova nem vették fel, mert telített minden hely, ő meg év vesztes. Választhattam, hogy elmegyek munkanélkülire, hogy legyen tb ellátásom, vagy vállaljak fél állást, addig, amíg a gyereknek nem rendeződik a helyzete. Nehézkes lesz a következő év, de megoldjuk. Senki ember előtt nem bírnék megállni a lábamon, ha munkanélkülire mentem volna.

37041 2007.10.26. 15:14:34

Szerintem meg szüntessünk meg még néhány óvodát és bölcsődét, és finanszírozzuk belőle a szárnyvonalakat. Nehogymár munka nélkül maradjanak azok az áldott jó, szorgalmas és kedves emberek, ott a MÁV-nál!

4651 2007.10.26. 15:26:12

Mindenképpen. A mi településünkön, ebben az évben 138 gyereknek nem lett hely óvodában. Nem légből kapott. Konkrétan ennyi, az annyi.

37041 2007.10.26. 15:37:08

138 gyerek? Nem számít! Se szavazati joguk, se érdekérvényesítő képességük nincs..., persze ha elmennének a vasúthoz dolgozni...

4651 2007.10.26. 15:55:00

Szomszéd településen már építik a plusz bölcsődét, de nálunk eszükbe sincs. Ezért, többen bementünk a "tanácsba" panaszolni (mert Ana egy szemét alak, aki a játszótéren felbújtja az anyákat). Lett közgyűlés, lett határozat, ezeknek a folyománya, hogy tudjuk mennyien maradtunk le. Kb. így nézett ki a zárt szavazás: Legyen még egy bölcsőde? Neem! Legyen még egy óvoda? Neem! Megemeljük a fizetéseinket? Igeeen!
süti beállítások módosítása